Wat doe jij als je weet dat je lijf ongeneeslijk ziek is door gen probleem

Niet dat je er perse dood aan hoef te gaan tenzij een scherpe exostose mijn long doorboort,of elders op gevaarlijke plaatsen organen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Proberen in aanmerking te komen voor stamceltherapie. Of een andere behadeling die me er af kan helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de titel zegt het al, ongeneeslijk, dus dan ga ik alle dingen doen die ik ooit nog had willen doen, en zorgen dat je geleefd hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet ziek bent zou ik ook genieten, als je morgen onder de tram komt kan het ook afgelopen zijn.
Er zijn bepaalde zaken in het leven die heel ingrijpend zijn, waar je wel plannen voor kunt maken, maar de praktijk leert, dat daar niets van terecht komt. De reden is, dat je inlevingsvermogen te kort schiet. Als je dat niet gelooft dan moet je dat maar eens aan mensen vragen die verschrikkelijke dingen hebben meegemaakt. Ze zullen je allemaal vertellen dat ze in een andere wereld terecht zijn gekomen, en ook anders denken en voelen dan voorheen.

Het maakt het er niet minder erg om, maar anders dan je gedacht had zal het zeker zijn. Zo kun je ook onmogelijk inschatten hoe je reageert, als je morgen wordt ontvoerd, en 4 weken geblinddoekt en vastgebonden zit. Je kunt er alleen maar over fantaseren.

Het zou zomaar kunnen, dat iemand die nu zegt "dan ga ik een wereldreis maken en zoveel mogelijk genieten", als het zover is, tot niets meer in staat is. En iemand die zegt dat hij dan waarschijnlijk totaal lamgeslagen is, het leven opeens anders gaat zien, en nog een tijdje gaat genieten.

Om een beetje juist te gokken, wat je onder bepaalde omstandigheden zult gaan doen, zal er enige ervaring met soortgelijke gebeurtenissen nodig zijn. Hoe je dus reageert als je een lekke band hebt, of een week een flinke griep, valt veel beter te voorspellen, omdat je zulk soort pech ooit al eens hebt meegemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt heel simpel: Vooral jezelf niet als patient gaan zien, maar gewoon als mens die toevallig een beperking heeft en ga gewoon door met je eigen leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft niets te doen. Jouw beperking zal in zekere mate jouw leven vorm geven, maar je beperking is niet wat je BENT. Misschien heb je angst voor de toekomst, maar angst is een slechte raadgever. "We have nothing to fear than fear itself" Laat je goed voorlichten over je ziekte en over de erfelijkheid daarvan, maar leef in het hier en nu!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kan wel een hoop dingen bedenken maar wat ik dan zal doen en ervaren, dat weet ik dan pas.
In noodsituaties ontdekken mensen vaak talenten en krachten waarvan ze niet wisten dat ze die hadden, de weg van het ermee leren leven is een weg vol ontdekkingen. Wel een moeilijke en zware weg, maar als je de emotionele problemen aanpakt en onderzoekt is het ook een rijke weg.

Ik wens je veel succes en kracht op jouw weg.